Skip to main content
Til toppen

All retur og reklamasjoner må avtales med Ravns Garage på forhånd.

 

PRIVATKUNDE / SLUTTBRUKER:

ANGRERETT

Som forbruker/privatperson har du alltid 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar produktene jmf. Forbrukerkjøpsloven

Du kan oppheve bestillingen hvis et produkt er utsolgt eller restnotert.

Angreretten gjelder ikke for produkter som er spesialbestilt fra en leverandør for spesifikk kunde og formål. Det kan for eksempel være eksklusivt tilpassede deler, kodede-deler, elektroniske deler mm.

Angreretten gjelder kun hvis produktet er:

- ubrukt og i ny tilstand

- i hel og original emballasje

-  uten brutt forselgelse

Ravns Garage AS vil belaste kunden for manglende innhold hvis det returnerte produktet ikke er komplett.

Angrerettskjema som du mottar i forsendelsen fra oss, må fylles ut og følge med hvis angreretten skal være gjeldende.

Fraktkostnader ved retur dekkes av kjøper om ikke annet er avtalt.

Legg ved kontonummer for tilbakebetaling av returnerte varer.

Ravns Garage AS henter ikke ut pakker som ikke er hentet av kunden. Å la være å hente ut en pakke fra oss er ikke gyldig grunn til bruk av angreretten.

NB! Angreretten frafaller for deg som privatkunde hvis ordren opprettes på bedriftskonto.

 

Følgende varer dekkes ikke av angreretten:

Spesialbestilte varer

Varer som har brutt forsegling

Elektriske komponenter

Varer som ikke ligger i original emballasje

Deler som har vært montert

Varer innsendt til Ravns Garage AS uten forhåndsavtale

blir ikke kreditert.

 

Skader som kommer av feil-pakking, belastes kunden.

Hvis ordren er forskuddsbetalt via bankoverføring eller kortbetaling, sender du oss kontonummeret ditt for raskest mulig service.

 

RETUR

Faller ønske om retur utenom angreretten, kan du fortsatt søke retur. Dette gjøres på følgende måte:

 

Ta kontakt med oss om forespørsel av returvarer/ reklamasjon

Telefon: 69 82 45 00

Mail: post@ravnsgarage.no

Fyll ut returskjema som dere mottar på e-post

Send inn varene sammen med returskjema til:

Ravns Garage

Torpveien 6

1866 Båstad

Vent på tilbakemelding

 

 

RETURREGLER

Søknad om retur må skje innen 30 dager etter fakturadato.

Ved godkjent retur skal utfylt returordre som dere mottar ved varsling om retur, medfølge varene.  Varen må sendes tilbake innen 14 dager etter registrering av returen.

Vær oppmerksom på at mottatt returordre ikke tilsvarer et godkjent erstatningskrav.

Hvis Ravns Garage AS er ansvarlig for problemet med produktet dekker vi porto for retursendingen. Ellers er kunden selv ansvarlig for dette.

Ved innsending av retur/reklamasjonsvarer til Ravns Garage AS skal Bedriftspakke benyttes. Servicepakke/ postoppkravspakke vil ikke bli hentet ut!

Ved retur av et produkt skal sendingen leveres i original emballasjen og det skal fremstå som nytt. Hvis nødvendige dokumenter og emballasje mangler, sendes produktet tilbake på kundens regning.

Returer må returneres godt pakket inn i henhold til instruksjonene som ble mottatt i forbindelse med varslingen av returen.

20% returgebyr tilfaller hvis ikke annet er avtalt eller returen skyldes feil fra vår side.

 

Brukte deler:

Brukt deler selges uten garanti om ikke annet er avtalt og skrevet inn på ordre/faktura hos oss.

 

LAGERSALG-/RYDDESALGVARER TAS IKKE I RETUR.

 

Er du usikker så ta kontakt med oss.

REKLAMASJON

Reklamasjon tilkommer kunden hvis varene er feilekspedert eller har fabrikasjonsfeil. All retur må uansett avtales på forhånd.

Ved forespørsel om reklamasjon/ garanti, vil dette avgjøres når vi har mottatt varen og i samråd med våre leverandører.

Skal kunden ha en ny, tilsvarende vare fordi produktet er defekt og avventer reklamasjonsavgjørelse, blir ny vare fakturert som en ordinær vare og eventuelt kreditert når reklamasjonen er godkjent.

 

Vi dekker kun rimeligste frakt.

 

VIKTIG: Ravns Garage AS fraskriver seg alt ansvar ved feil bruk av våre produkter. Følg alltid anvisningene fra produsent.

 

BEDRIFTSKUNDE

PROSEDYRE VED RETUR AV VARER

Ta kontakt med oss om forespørsel av returvarer/ reklamasjon

Mail: post@ravnsgarage.no

Telefon: 69 82 45 00

Fyll ut returskjema som dere mottar på mail


Send inn varene sammen med returskjema til:

Ravns Garage

Torpveien 6

1866 Båstad

Vent på tilbakemelding

RETURREGLER

Søknad om retur må skje innen 30 dager etter fakturadato.

Ved godkjent retur skal utfylt returordre som dere mottar ved varsling om retur, medfølge varene. Varen må sendes tilbake innen 14 dager etter registrering av returen.

Vær oppmerksom på at mottatt returordre ikke tilsvarer et godkjent erstatningskrav.

Hvis Ravns Garage AS er ansvarlig for problemet med produktet dekker vi porto for retursendingen. Ellers er kunden selv ansvarlig for dette.

Ved innsending av retur/reklamasjonsvarer til Ravns Garage AS skal Bedriftspakke benyttes. Servicepakke/ postoppkravspakke vil ikke bli hentet ut!

Ved retur av et produkt skal sendingen leveres i original emballasjen og det skal fremstå som nytt. Hvis nødvendige dokumenter og emballasje mangler, sendes produktet tilbake på kundens regning.

Returer må returneres godt pakket inn i henhold til instruksjonene som ble mottatt i forbindelse med varslingen av returen.

Ravns Garage AS vil belaste kunden for manglende innhold hvis det returnerte produktet ikke er komplett.

20% returgebyr tilfaller hvis ikke annet er avtalt eller returen skyldes feil fra vår side.

Angrerettloven gjelder ikke for bedriftskunder.

FØLGENDE VARER TAS IKKE I RETUR:

Spesialbestilte varer

Varer som har brutt forsegling

Elektriske komponenter

Varer som ikke ligger i original emballasje

Deler som har vært montert

Varer innsendt til Ravns Garage AS uten forhåndsavtale blir ikke kreditert.

 

Skader som kommer av feil-pakking, belastes kunden.

 

Hvis ordren er forskuddsbetalt via bankoverføring eller kortbetaling, sender du oss kontonummeret ditt for raskest mulig service.

 

Brukte deler:

Brukt deler selges uten garanti om ikke annet er avtalt og skrevet inn på ordre/faktura hos oss.

 

Lagersalg-/ryddesalgvarer tas ikke i retur.

 

Er du usikker så ta kontakt med oss.

 

REKLAMASJON

Reklamasjon tilkommer kunden hvis varene er feilekspedert eller har fabrikasjonsfeil. All retur må uansett avtales på forhånd.

Ved forespørsel om reklamasjon/ garanti, vil dette avgjøres når vi har mottatt varen og i samråd med våre leverandører.

Skal kunden ha en ny, tilsvarende vare fordi produktet er defekt og avventer reklamasjonsavgjørelse, blir ny vare fakturert som en ordinær vare og eventuelt kreditert når reklamasjonen er godkjent.

 

Vi dekker kun rimeligste frakt.

VIKTIG: Ravns Garage AS fraskriver seg alt ansvar ved feil bruk av våre produkter. Følg alltid anvisningene fra produsent.

Min side