Hvordan handle
Her kan du lese og få hjelp til hvordan man handler oss oss.
Er det noe som er vanskelig eller ikke fungerer som det bør, ta gjerne kontakt med oss på post@ravnsgarage.no
Handle enkelt og trygt hos oss
For å handle i nettbutikken må du være registrert som kunde.Logg inn med brukernavn og passord – eller bruk Vipps for enkel innlogging.
Som registrert kunde får du tilgang til Min side, hvor du kan:
- Se din ordrehistorikk
- Lagre handlelister
- Markere favoritter og enkelt legge dem i handlekurven senere
Ny kunde? Klikk på "Registrer deg" for å opprette konto.
Er du bedriftskunde?
Ved registrering gjør vi en kredittsjekk for å vurdere fakturamulighet. Husk å registrere faktura- og leveringsadresse separat dersom de er ulike.
Ønsker bedriften flere brukere knyttet til kontoen?
Send oss en e-post på post@ravnsgarage.no, så hjelper vi deg!
Slik finner du riktig produkt
Du har fire måter å finne frem til delene du trenger:
1. Service- og slitedeler
Her finner du vanlige service- og slitedeler tilpasset din motor.Legg inn motorens spesifikasjoner for å få opp riktige deler og kategorier. Resultatene viser kun deler som passer din motor.
2. Delekataloger
Velg motortype, og få tilgang til snittegninger med tilhørende deler.Du kan enkelt legge delene rett i handlekurven fra katalogen.
3. Produkter / Produsenter
Bla deg frem via produktkategorier eller produsenter – f.eks. olje, tennplugger osv.
4. Søk
Søk i hele vårt deleutvalg. Har du delenummer, kan du skrive det direkte i søkefeltet.
Klikk på ?-symbolet ved søkefeltet for mer info om hvordan søket fungerer.
NB: Originale delenummer vises kun når du er innlogget.
Når du har funnet et produkt:
- Trykk "Legg i handlekurv" – da får du en bekreftelse i en grønn boks.
- Lagerstatus eller estimert leveringstid vises på hver vare.
- Du finner også produktbeskrivelse og info om produsenten.
Alternative varer og tilbehør:
- Hvis varen har alternativer, ser du teksten (Alternative varer) bak delenummeret.
- Alternativer kan være fra en annen produsent, eller inngå i sett med flere deler.
- Tilhørende tilbehør vises under hvert enkelt produkt.
Handlekurven – full kontroll før betaling
Du har alltid oversikt over handlekurven din ved å klikke på handlevogn-ikonet oppe til høyre på siden.Her ser du en oversikt over produktene du har lagt til, inkludert antall, pris og totalsum.
I handlekurven kan du:
- Endre antall produkter
- Fjerne varer du ikke lenger ønsker
- Se estimert leveringstid og lagerstatus
- Kontrollere at pris og sluttsum stemmer
Vil du legge til flere varer? Trykk på «Fortsett å handle», så blir handlekurven lagret mens du søker videre.
Når du er klar til å fullføre kjøpet, velger du «Gå til betaling» for å betale.
Hvis du ikke allerede er logget inn, blir du bedt om å gjøre det først.
Betaling – trygt og enkelt
Når du har valgt produktene du ønsker, går du til handlekurven og klikker på «Til betaling».
Betalingsløsning
Alle transaksjoner for privatkunder håndteres trygt via Svea Finans, som oppfyller alle sikkerhetskrav fra internasjonale betalingsnettverk.
Du kan betale med:
- Bankkort/ kreditkort
- Vipps
- Faktura via Svea (sendes til deg via din valgte kanal – f.eks. e-post, eFaktura eller Digipost)
For bedriftskunder:
- Godkjente bedriftskunder med kreditt får faktura direkte fra oss.
- Ikke-godkjente bedriftskunder må gjennomføre betaling via Svea. Legg inn organisasjonsnummeret på firma for å få opp faktura-alternativ.
- Fraktkostnader legges til når ordren er behandlet
Etter kjøp
- Når betalingen er gjennomført og godkjent, får du en bekreftelse direkte på skjermen
- Du vil også motta ordrebekreftelse på e-post
- Ved å fullføre kjøpet, godtar du våre kjøpsbetingelser. Vi anbefaler at du leser gjennom disse før betaling.
Levering og leveringstider
Vi gjør vårt beste for å sende varene dine så raskt som mulig!
Varer på lager
- Bestillinger mottatt før kl. 13:00 på hverdager sendes normalt samme dag.
- I høysesong eller på travle dager kan det ta litt lenger tid, men vi prioriterer alltid rask utsendelse.
Varer som må bestilles
- Deler som ikke er på lager bestilles fra våre leverandører.
- Du vil se en estimert leveringstid på produktet – denne varierer avhengig av leverandør.
- I enkelte tilfeller kan det oppstå forsinkelser, f.eks. på grunn av restordre eller produksjonsutfordringer.
Ved forsinkelser sender vi deg informasjon om status løpende på e-post.
Ønsker du dellevering?
Dersom du ønsker at lagervarer skal sendes med én gang, og resten ettersendes, kan du svare på restordre-e-posten du mottar. Vi tilpasser oss gjerne!
Frakt og levering
Alle våre forsendelser sendes med Posten Norge.
For privatkunder
- Du kan velge mellom:
- Pakke til hentested
- Henting i vår butikk
- Fraktkostnaden avhenger av ordresum og leveringsadresse.
- Endelig fraktpris vises i toppen av utsjekken etter at du har lagt inn leveringsinformasjon.
For bedriftskunder
- Vi tilbyr følgende fraktalternativer:
- Pakke til bedrift
- Ekspress over natt
- Pakke i postkasse (for mindre varer)
- Fraktkostnad beregnes og legges til i ettertid når ordren pakkes og veies.
Ordrebekreftelse og sending
Når du har fullført bestillingen, vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. Denne inneholder oversikt over produktene du har bestilt, valgt betalingsmetode og annen relevant informasjon.
Du finner også ordren din under «Mine sider», der du når som helst kan følge med på status.
Når vi har pakket og sendt varene dine, får du en ny e-post med bekreftelse på at pakken er på vei,sammen med sporingsnummer slik at du enkelt kan følge leveringen.