Skip to main content
Til toppen

Retur og reklamasjon

Vi ønsker at du skal føle deg trygg når du handler hos oss!
Her finner du all informasjon du trenger om retur, angrerett og reklamasjon – både for privatpersoner og bedriftskunder.

Les nøye gjennom gjeldende regler og prosedyrer før du sender noe tilbake til oss, og ta gjerne kontakt dersom du er usikker på noe.

Alle returer og reklamasjoner må avtales med Ravns Garage på forhånd.

📩Returadresse:

Ravns Garage AS
Torpveien 6
1866 Båstad

🔁 Angrerett

Som forbruker (privatkunde) har du rett til 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen, i henhold til Angrerettloven.

Angreretten gjelder kun dersom varen:

  • Er ubrukt og i ny tilstand
  • Leveres i hel, original emballasje
  • Ikke har brutt forsegling (gjelder f.eks. elektroniske deler)

👉 Ved retur av ufullstendige varer kan kostnad for manglende innhold belastes kjþper.

Viktig Ă„ merke seg:

  • Angreretten gjelder ikke for varer som er spesialbestilt, tilpasset, kodet eller produsert spesielt for deg
  • Du kan avbryte en bestilling dersom varen er restnotert eller utsolgt
  • Fraktkostnader ved retur dekkes av kjĂžper (med mindre annet er avtalt)

Slik benytter du angreretten:

  • Fyll ut angrerettskjemaet som ligger vedlagt i ordrebekreftelsen du fĂ„r pĂ„ e-post
  • Legg skjemaet ved returen
  • Send varen tilbake i trĂ„d med instruksjoner og innen fristen

💰 Tilbakebetaling skjer til betalingsmetoden brukt ved bestilling. Ved faktura eller forskuddsbetaling, mĂ„ du oppgi kontonummer.

đŸš« Viktig: Det Ă„ unnlate Ă„ hente ut en pakke regnes ikke som gyldig bruk av angreretten.

NB: Angrerett gjelder ikke dersom privatkunde bestiller via bedriftskonto.


🔄 Retur uten angrerett

Dersom du Þnsker Ä returnere en vare utenfor angreretten, mÄ dette avtales pÄ forhÄnd.

Slik gjĂžr du det:

  • Kontakt oss pĂ„:
    • Telefon: 69 82 45 00
    • E-post: post@ravnsgarage.no
  • Hvis returen godkjennes, mottar du en returordre pĂ„ e-post
  • Returner varen innen 14 dager sammen med returordren

Returregler:

  • SĂžknad om retur mĂ„ sendes innen 30 dager etter fakturadato
  • Returnert vare mĂ„ vĂŠre ubrukt, i original emballasje og komplett
  • Brukte varer tas ikke i retur, med mindre annet er skriftlig avtalt
  • Vi tar ikke retur pĂ„:
    • Spesialbestilte varer
    • Elektriske komponenter
    • Deler som har vĂŠrt montert
    • Varer uten original emballasje
    • LagertĂžmming-/ryddesalgsvarer
  • Ved retur uten feil fra vĂ„r side, kan et returgebyr pĂ„ 20 % tilkomme
  • Varen mĂ„ pakkes godt – skader ved retur grunnet dĂ„rlig emballering belastes kunden

đŸŽ« Returordre = godkjenning for innsending, men ikke automatisk krav pĂ„ erstatning eller refusjon


⚠ Reklamasjon

Du har rett til Ă„ reklamere dersom:

  • Varen er feilekspedert
  • Det foreligger en fabrikasjonsfeil

Viktig:

  • All reklamasjon mĂ„ avtales pĂ„ forhĂ„nd
  • Varen sendes inn for vurdering – vi samarbeider med leverandĂžr for Ă„ avgjĂžre saken
  • Ønsker du ny vare fĂžr reklamasjon er behandlet, blir denne fakturert som vanlig og eventuelt kreditert hvis reklamasjonen godkjennes
  • Vi dekker kun rimeligste fraktalternativ

⚠ Viktig informasjon
  • Ravns Garage AS tar ikke ansvar for feil bruk av produkter – fĂžlg alltid produsentens monteringsanvisninger
  • Returer sendt uten avtale vil ikke bli behandlet eller kreditert
🔁 Retur og reklamasjon – prosedyre og vilkĂ„r

Vi Þnsker Ä gjÞre retur og reklamasjon sÄ enkelt og ryddig som mulig.FÞlg veiledningen nedenfor for Ä sikre rask og korrekt behandling.

đŸ“© Slik starter du en retur eller reklamasjon

Ta alltid kontakt med oss fĂžr du returnerer varer:

  • E-post: post@ravnsgarage.no
  • Telefon: 69 82 45 00

Etter godkjenning vil du motta en returordre pÄ e-post, som mÄ legges ved varene du returnerer. Varene mÄ sendes tilbake innen 14 dager etter at returordren er opprettet.

⚠ Returer sendt uten forhĂ„ndsavtale vil ikke bli behandlet eller kreditert.


📩 Regler for retur
  • ReturforespĂžrsel mĂ„ sendes innen 30 dager etter fakturadato
  • Mottatt returordre er ikke det samme som en godkjent erstatningskrav
  • Varer skal returneres i original emballasje, i ny tilstand og komplett
  • Bruk alltid Bedriftspakke ved retur. Vi henter ikke ut servicepakker eller postoppkrav
  • Returen mĂ„ vĂŠre forsvarlig pakket – kunden er ansvarlig for skader som oppstĂ„r ved dĂ„rlig emballering
  • Ved manglende innhold, vil kunde bli fakturert for det som mangler

đŸ§Ÿ Frakt og gebyrer
  • Ravns Garage dekker frakt ved retur/reklamasjon kun nĂ„r vi har gjort en feil
  • I alle andre tilfeller betaler kunden for returforsendelsen
  • Dersom returen ikke skyldes feil fra vĂ„r side, kan et returgebyr pĂ„ 20 % bli trukket fra refunderingen (med mindre annet er avtalt)

đŸš« Varer som ikke tas i retur

FĂžlgende produkter tas ikke i retur, med mindre annet er skriftlig avtalt:

  • Spesialbestilte varer
  • Elektriske komponenter
  • Deler med brutt forsegling
  • Brukte eller monterte deler
  • Varer uten original emballasje
  • Lagersalg- og ryddesalgsvarer
  • Produkter returnert uten forhĂ„ndsavtale

⚠ Reklamasjon

Du har rett til Ă„ reklamere dersom:

  • Varen er feilekspedert
  • Det foreligger en produksjonsfei

Viktig Ă„ vite:

  • All reklamasjon mĂ„ avtales pĂ„ forhĂ„nd
  • Varen mĂ„ sendes fysisk til oss for vurdering
  • Reklamasjonen behandles i samarbeid med vĂ„re leverandĂžrer
  • Hvis du Ăžnsker Ă„ fĂ„ tilsendt ny vare fĂžr reklamasjonen er avgjort, vil den bli fakturert som vanlig. BelĂžpet krediteres dersom reklamasjonen godkjennes
  • Vi dekker kun rimeligste fraktalternativ ved godkjent reklamasjon

❗ VIKTIG INFORMASJON
  • Angrerett gjelder ikke for bedriftskunder
  • Brukte deler selges uten garanti, med mindre annet er skriftlig avtalt og spesifisert pĂ„ faktura
  • Ravns Garage AS fraskriver seg alt ansvar ved feil montering eller bruk – fĂžlg alltid produsentens anvisninger nĂžye

👋 Er du usikker?

Ikke nĂžl med Ă„ ta kontakt – vi hjelper deg gjerne:

        📧 post@ravnsgarage.no

        📞 69 82 45 00

Min side